02 December, 2020



(ប៉េកាំង)៖ ទីភ្នាក់ងារអវកាសចិន CNSA បានប្រកាសនាថ្ងៃពុធនេះថា បេសកកម្ម Chang'e-5 របស់ចិន បានចាប់ផ្តើមការប្រមូលយកគំរូតាង (កម្ទេចដីឬថ្ម) ពីលើផ្ទៃព្រះច័ន្ទហើយ បន្ទាប់ពីចុះចតនៅទីនោះដោយជោគជ័យ។ នេះបើតាមការចេញផ្សាយដោយទីភ្នាក់ងារព័ត៌មាន ស៉ីនហួរ នៅថ្ងៃពុធ ទី០២ ខែធ្នូ ឆ្នាំ២០២០។

ទីភ្នាក់ងារ CNSA បានប្រាប់ថា យានចុះចតរបស់បេសកកម្ម Chang'e-5 បានធ្វើការខួងនិងប្រមូលយកគំរូតាងពីក្នុងផ្ទៃព្រះច័ន្ទ កាលពីវេលា០៤៖៥៣នាទីទាបភ្លឺថ្ងៃពុធនេះ ហើយអ្វីៗបានប្រព្រឹត្តទៅតាមការគ្រោងទុកទាំងអស់រហូតមកទល់ពេលនេះ។ វាបានចុះចតនៅកន្លែងទីទួលមួយហៅថា រ៉ាមឃើ (Rumker) ស្ថិតក្នុងតំបន់អូសិនណឹស ប្រូសែលឡារ៉ាម (Oceanus Procellarum) ដែលនៅភាគពាយព្យនៃចំហៀងផ្ទៃព្រះច័ន្ទ ដែលបែរមករកផែនដីជាប់ជានិច្ច ហៅថា Near Side ផ្ទុយពីចំហៀងម្ខាងទៀតហៅថា Far Side ឬ Dark Side។

គួរបញ្ជាក់ថា បេសកកម្មនេះប្រើប្រាស់វិធីសាស្រ្តពីរបែប ដើម្បីប្រមូលយកគំរូតាងពីផ្ទៃព្រះច័ន្ទ រួមមានការខួបយកពីខាងក្នុងដី និងការប្រមូលគំរូតាងដែលនៅលើផ្ទៃដីផ្ទាល់ តាមរយៈដៃយន្តមួយ។ ដើម្បីបញ្ជូនមកកាន់ផែនដីវិញ យានសម្រាប់ហោះឡើងហៅថា Ascender ដែលបានចុះទៅជាមួយយានចុះចតដែលហៅថា Lander នឹងនាំយកគំរូតាងទាំងនោះឡើងទៅឲ្យយានជាផ្កាយរណបហៅថា Orbiter ដែលនៅរង់ចាំក្នុងទីអវកាស។ ចុងបញ្ចប់ យាន Orbiter នឹងផ្ទេរយកគំរូតាងមកកាន់ខ្លួន ហើយធ្វើដំណើរឆ្ពោះមកផែនដី រួចទម្លាក់គំរូតាងចុះមក តាមរយៈយានមួយផ្សេងទៀតហៅថា Return Capsule។ នេះជាបេសកកម្មដំបូងបំផុតសម្រាប់ប្រទេសចិន នៃការទៅប្រមូលយកគំរូតាងពីទីឋានដទៃមកកាន់ផែនដីវិញ៕


ក្រោយចុះចតជោគជ័យ យាន Chang'e-5 របស់ចិន ចាប់ផ្តើមប្រមូលយកគំរូតាងពីលើផ្ទៃព្រះច័ន្ទ ដើម្បីត្រៀមយកមកផែនដីវិញ

ចំនួនអ្នកទស្សនា : Views



(ប៉េកាំង)៖ ទីភ្នាក់ងារអវកាសចិន CNSA បានប្រកាសនាថ្ងៃពុធនេះថា បេសកកម្ម Chang'e-5 របស់ចិន បានចាប់ផ្តើមការប្រមូលយកគំរូតាង (កម្ទេចដីឬថ្ម) ពីលើផ្ទៃព្រះច័ន្ទហើយ បន្ទាប់ពីចុះចតនៅទីនោះដោយជោគជ័យ។ នេះបើតាមការចេញផ្សាយដោយទីភ្នាក់ងារព័ត៌មាន ស៉ីនហួរ នៅថ្ងៃពុធ ទី០២ ខែធ្នូ ឆ្នាំ២០២០។

ទីភ្នាក់ងារ CNSA បានប្រាប់ថា យានចុះចតរបស់បេសកកម្ម Chang'e-5 បានធ្វើការខួងនិងប្រមូលយកគំរូតាងពីក្នុងផ្ទៃព្រះច័ន្ទ កាលពីវេលា០៤៖៥៣នាទីទាបភ្លឺថ្ងៃពុធនេះ ហើយអ្វីៗបានប្រព្រឹត្តទៅតាមការគ្រោងទុកទាំងអស់រហូតមកទល់ពេលនេះ។ វាបានចុះចតនៅកន្លែងទីទួលមួយហៅថា រ៉ាមឃើ (Rumker) ស្ថិតក្នុងតំបន់អូសិនណឹស ប្រូសែលឡារ៉ាម (Oceanus Procellarum) ដែលនៅភាគពាយព្យនៃចំហៀងផ្ទៃព្រះច័ន្ទ ដែលបែរមករកផែនដីជាប់ជានិច្ច ហៅថា Near Side ផ្ទុយពីចំហៀងម្ខាងទៀតហៅថា Far Side ឬ Dark Side។

គួរបញ្ជាក់ថា បេសកកម្មនេះប្រើប្រាស់វិធីសាស្រ្តពីរបែប ដើម្បីប្រមូលយកគំរូតាងពីផ្ទៃព្រះច័ន្ទ រួមមានការខួបយកពីខាងក្នុងដី និងការប្រមូលគំរូតាងដែលនៅលើផ្ទៃដីផ្ទាល់ តាមរយៈដៃយន្តមួយ។ ដើម្បីបញ្ជូនមកកាន់ផែនដីវិញ យានសម្រាប់ហោះឡើងហៅថា Ascender ដែលបានចុះទៅជាមួយយានចុះចតដែលហៅថា Lander នឹងនាំយកគំរូតាងទាំងនោះឡើងទៅឲ្យយានជាផ្កាយរណបហៅថា Orbiter ដែលនៅរង់ចាំក្នុងទីអវកាស។ ចុងបញ្ចប់ យាន Orbiter នឹងផ្ទេរយកគំរូតាងមកកាន់ខ្លួន ហើយធ្វើដំណើរឆ្ពោះមកផែនដី រួចទម្លាក់គំរូតាងចុះមក តាមរយៈយានមួយផ្សេងទៀតហៅថា Return Capsule។ នេះជាបេសកកម្មដំបូងបំផុតសម្រាប់ប្រទេសចិន នៃការទៅប្រមូលយកគំរូតាងពីទីឋានដទៃមកកាន់ផែនដីវិញ៕


01 December, 2020


សេចក្តីប្រកាសព័ត៌មានរបស់ក្រសួងការបរទេស បានឲ្យដឹងថា លទ្ធផលសំខាន់ៗនៃកិច្ចប្រជុំ មានដូចខាងក្រោម៖

កិច្ចប្រជុំបានកត់សម្គាល់អំពីវឌ្ឍនភាពនៃកិច្ចសហប្រតិបត្តិការ តាមរយៈការអនុវត្តផែនការសកម្មភាពអាស៊ាន-សហភាពអឺរ៉ុប (ឆ្នាំ២០១៨-២០២២)។

កិច្ចប្រជុំក៏បានធ្វើការផ្លាស់ប្តូរ ទស្សនៈគ្នាផងដែរលើមធ្យោបាយ និងវិធីសាស្រ្ត ដើម្បីធ្វើយ៉ាងណាឱ្យតំបន់ទាំងពីរអាចមានលទ្ឋភាពបង្កើនកិច្ចសហការ ក្នុងការដោះស្រាយបញ្ហាប្រឈមបន្ទាន់រួម ដូចជាការផ្ទុះឡើងនៃជំងឺរាតត្បាតកូវីដ-១៩ និងគ្រោះអាសន្នសុខភាពសាធារណៈនានា ការស្តារសេដ្ឋកិច្ចឡើងវិញ ក្រោយជំងឺរាតត្បាតសកល ព្រមទាំងពង្រឹងថែមទៀត នូវភាពជាដៃគូដែលមានស្រាប់។

បណ្តាប្រទេសសមាជិកអាស៊ាន បានស្វាគមន៍ការបន្តគាំទ្ររបស់សហភាពអឺរ៉ុបចំពោះមជ្ឈភាពអាស៊ាន និងការកសាងសហគមន៍អាស៊ាន និងសេចក្តីប្រកាសរបស់សហភាពផ្តល់ថវិកាចំនួន ២០លានអឺរ៉ូ ដើម្បីគាំទ្រ «កម្មវិធីសុខាភិបាលឆ្លើយតប និងការត្រៀមលក្ខណៈចំពោះជំងឺរាតត្បាតនៅអាស៉ីអាគ្នេយ៍» ដើម្បីជួយតំបន់នេះត្រៀមខ្លួនឱ្យបានកាន់តែប្រសើរថែមទៀត សម្រាប់គ្រោះអាសន្នសុខភាពសាធារណៈ នាពេលអនាគត។

បណ្តាប្រទេសសមាជិកអាស៊ានក៏បានទទួលស្គាល់ផងដែរ អំពីសារៈសំខាន់នៃវិភាគទានរបស់សហភាពអឺរ៉ុប ដែលមានទឹកប្រាក់រហូតដល់ ៥០០លានអឺរ៉ូ គាំទ្រដល់យន្តការផ្គត់ផ្គង់វ៉ាក់សាំង បង្ការជំងឺកូវីដសាកល (COVAX) ដើម្បីពន្លឿន និងពង្រីកការអភិវឌ្ឍ និងការផលិតវ៉ាក់សាំងសាកល សម្រាប់ផ្គត់ផ្គង់ដល់មនុស្សជាតិគ្រប់ៗគ្នា។

កិច្ចប្រជុំបានប្តេជ្ញាបង្កើតក្របខណ្ឌជាក់ស្តែងសម្រាប់កិច្ចព្រមព្រៀងពាណិជ្ជកម្មសេរីអាស៊ាន- សហភាពអឺរ៉ុប និងទន្ទឹងរង់ចាំការសម្រេចបានដ៏ឆាប់នូវកិច្ចព្រមព្រៀងនេះ។

កិច្ចប្រជុំបានអនុម័ត សេចក្តីប្រកាសរួមរដ្ឋមន្រ្តីការបរទេសអាស៊ាន-សហភាពអឺរ៉ុប ស្តីពីការតភ្ជាប់ ហើយបានកោតសរសើរចំពោះកិច្ចខិតខំប្រឹងប្រែង ដើម្បីស្វែងរកលទ្ឋភាពធ្វើសំយោគរវាង «ផែនការមេស្តីពីការតភ្ជាប់អាស៊ានឆ្នាំ២០២៥» និងយុទ្ធសាស្ត្រអឺរ៉ុបស្តីពី «ការតភ្ជាប់អឺរ៉ុបនិងអាស៉ី»។ កិច្ចប្រជុំ ក៏បានឯកភាពគ្នា ធ្វើការឆ្ពោះទៅសម្រេចឱ្យបានឆាប់នូវកិច្ចព្រមព្រៀង ដឹកជញ្ជូនតាមផ្លូវអាកាសគ្រប់ជ្រុងជ្រោយអាស៊ាន-សហភាពអឺរ៉ុប (CATA) ផងដែរ។

ក្នុងអំឡុងពេលនៃកិច្ចប្រជុំនេះ ឧបនាយករដ្ឋមន្រ្តី ប្រាក់ សុខុន បានកោតសរសើរតួនាទីយ៉ាងសកម្មរបស់សហភាពអឺរ៉ុប ក្នុងការគាំទ្រកិច្ចខិតខំប្រឹងប្រែងជាសកល ដើម្បីប្រយុទ្ធប្រឆាំងនឹងជំងឺរាតត្បាតកូវីដ-១៩ និងកាត់បន្ថយផលវិបាកសេដ្ឋកិច្ច-សង្គម ដែលបង្កឡើងដោយសារជំងឺនេះ។ លោកឧបនាយករដ្ឋមន្រ្តី ក៏បានសង្កត់ធ្ងន់ផងដែរអំពីសារៈសំខាន់នៃការគាំទ្ររបស់សហភាពអឺរ៉ុបចំពោះគំនិតផ្តួចផ្តើមបច្ចុប្បន្នទាំងឡាយរបស់អាស៊ាន ដើម្បីពង្រឹងការត្រៀមលក្ខណៈសម្រាប់គ្រោះអាសន្នសុខភាពសាធារណៈនានា នៅក្នុងពេលអនាគត។

សម្រាប់វិស័យសេដ្ឋកិច្ច លោកឧបនាយករដ្ឋមន្ត្រី បានសាទរចំពោះកិច្ចខិតខំប្រឹងប្រែងដើម្បីសម្រេចឱ្យបាននូវកិច្ចព្រមព្រៀងពាណិជ្ជកម្មសេរីអាស៊ាន-សហភាពអឺរ៉ុប ដែលលោកជឿជាក់ថា ជាគន្លឹះ ដើម្បីសម្រេចបាននូវសក្តានុពលធុរកិច្ច និងវិនិយោគ ដែលជាមូលដ្ឋានគ្រឹះដ៏សំខាន់សម្រាប់កសាងទំនាក់ទំនងអាស៊ាន-សហភាពអឺរ៉ុប ឱ្យកាន់តែរឹងមាំថែមទៀត។

លោកបានស្វាគមន៍ការលើកកម្រិតទំនាក់ទំនងដៃគូសន្ទនាអាស៊ាន-សហភាពអឺរ៉ុប ទៅជាភាពជាដៃគូយុទ្ធសាស្ត្រ ដែលត្រូវបានសម្រេចក្នុងកិច្ចប្រជុំនេះ ដោយជឿជាក់ថា សមិទ្ធផលថ្មីនេះនឹងជួយពង្រឹងថែមទៀតនូវទំនាក់ទំនងមិត្តភាព និងកិច្ចសហប្រតិបត្តិការដែលមានប្រយោជន៍ទៅវិញទៅមកនាពេលកន្លងមក៕

ខាងក្រោមនេះជាសេចក្តីប្រកាសព័ត៌មានរបស់ក្រសួងការបរទេស៖


ក្រសួងការបរទេស ប្រកាសលទ្ធផលនៃកិច្ចប្រជុំរដ្ឋមន្រ្ដីការបរទេសអាស៊ាន-សហភាពអឺរ៉ុបលើកទី២៣ ដែលធ្វើឡើងតាមប្រព័ន្ធវីដេអូ

ចំនួនអ្នកទស្សនា : Views


សេចក្តីប្រកាសព័ត៌មានរបស់ក្រសួងការបរទេស បានឲ្យដឹងថា លទ្ធផលសំខាន់ៗនៃកិច្ចប្រជុំ មានដូចខាងក្រោម៖

កិច្ចប្រជុំបានកត់សម្គាល់អំពីវឌ្ឍនភាពនៃកិច្ចសហប្រតិបត្តិការ តាមរយៈការអនុវត្តផែនការសកម្មភាពអាស៊ាន-សហភាពអឺរ៉ុប (ឆ្នាំ២០១៨-២០២២)។

កិច្ចប្រជុំក៏បានធ្វើការផ្លាស់ប្តូរ ទស្សនៈគ្នាផងដែរលើមធ្យោបាយ និងវិធីសាស្រ្ត ដើម្បីធ្វើយ៉ាងណាឱ្យតំបន់ទាំងពីរអាចមានលទ្ឋភាពបង្កើនកិច្ចសហការ ក្នុងការដោះស្រាយបញ្ហាប្រឈមបន្ទាន់រួម ដូចជាការផ្ទុះឡើងនៃជំងឺរាតត្បាតកូវីដ-១៩ និងគ្រោះអាសន្នសុខភាពសាធារណៈនានា ការស្តារសេដ្ឋកិច្ចឡើងវិញ ក្រោយជំងឺរាតត្បាតសកល ព្រមទាំងពង្រឹងថែមទៀត នូវភាពជាដៃគូដែលមានស្រាប់។

បណ្តាប្រទេសសមាជិកអាស៊ាន បានស្វាគមន៍ការបន្តគាំទ្ររបស់សហភាពអឺរ៉ុបចំពោះមជ្ឈភាពអាស៊ាន និងការកសាងសហគមន៍អាស៊ាន និងសេចក្តីប្រកាសរបស់សហភាពផ្តល់ថវិកាចំនួន ២០លានអឺរ៉ូ ដើម្បីគាំទ្រ «កម្មវិធីសុខាភិបាលឆ្លើយតប និងការត្រៀមលក្ខណៈចំពោះជំងឺរាតត្បាតនៅអាស៉ីអាគ្នេយ៍» ដើម្បីជួយតំបន់នេះត្រៀមខ្លួនឱ្យបានកាន់តែប្រសើរថែមទៀត សម្រាប់គ្រោះអាសន្នសុខភាពសាធារណៈ នាពេលអនាគត។

បណ្តាប្រទេសសមាជិកអាស៊ានក៏បានទទួលស្គាល់ផងដែរ អំពីសារៈសំខាន់នៃវិភាគទានរបស់សហភាពអឺរ៉ុប ដែលមានទឹកប្រាក់រហូតដល់ ៥០០លានអឺរ៉ូ គាំទ្រដល់យន្តការផ្គត់ផ្គង់វ៉ាក់សាំង បង្ការជំងឺកូវីដសាកល (COVAX) ដើម្បីពន្លឿន និងពង្រីកការអភិវឌ្ឍ និងការផលិតវ៉ាក់សាំងសាកល សម្រាប់ផ្គត់ផ្គង់ដល់មនុស្សជាតិគ្រប់ៗគ្នា។

កិច្ចប្រជុំបានប្តេជ្ញាបង្កើតក្របខណ្ឌជាក់ស្តែងសម្រាប់កិច្ចព្រមព្រៀងពាណិជ្ជកម្មសេរីអាស៊ាន- សហភាពអឺរ៉ុប និងទន្ទឹងរង់ចាំការសម្រេចបានដ៏ឆាប់នូវកិច្ចព្រមព្រៀងនេះ។

កិច្ចប្រជុំបានអនុម័ត សេចក្តីប្រកាសរួមរដ្ឋមន្រ្តីការបរទេសអាស៊ាន-សហភាពអឺរ៉ុប ស្តីពីការតភ្ជាប់ ហើយបានកោតសរសើរចំពោះកិច្ចខិតខំប្រឹងប្រែង ដើម្បីស្វែងរកលទ្ឋភាពធ្វើសំយោគរវាង «ផែនការមេស្តីពីការតភ្ជាប់អាស៊ានឆ្នាំ២០២៥» និងយុទ្ធសាស្ត្រអឺរ៉ុបស្តីពី «ការតភ្ជាប់អឺរ៉ុបនិងអាស៉ី»។ កិច្ចប្រជុំ ក៏បានឯកភាពគ្នា ធ្វើការឆ្ពោះទៅសម្រេចឱ្យបានឆាប់នូវកិច្ចព្រមព្រៀង ដឹកជញ្ជូនតាមផ្លូវអាកាសគ្រប់ជ្រុងជ្រោយអាស៊ាន-សហភាពអឺរ៉ុប (CATA) ផងដែរ។

ក្នុងអំឡុងពេលនៃកិច្ចប្រជុំនេះ ឧបនាយករដ្ឋមន្រ្តី ប្រាក់ សុខុន បានកោតសរសើរតួនាទីយ៉ាងសកម្មរបស់សហភាពអឺរ៉ុប ក្នុងការគាំទ្រកិច្ចខិតខំប្រឹងប្រែងជាសកល ដើម្បីប្រយុទ្ធប្រឆាំងនឹងជំងឺរាតត្បាតកូវីដ-១៩ និងកាត់បន្ថយផលវិបាកសេដ្ឋកិច្ច-សង្គម ដែលបង្កឡើងដោយសារជំងឺនេះ។ លោកឧបនាយករដ្ឋមន្រ្តី ក៏បានសង្កត់ធ្ងន់ផងដែរអំពីសារៈសំខាន់នៃការគាំទ្ររបស់សហភាពអឺរ៉ុបចំពោះគំនិតផ្តួចផ្តើមបច្ចុប្បន្នទាំងឡាយរបស់អាស៊ាន ដើម្បីពង្រឹងការត្រៀមលក្ខណៈសម្រាប់គ្រោះអាសន្នសុខភាពសាធារណៈនានា នៅក្នុងពេលអនាគត។

សម្រាប់វិស័យសេដ្ឋកិច្ច លោកឧបនាយករដ្ឋមន្ត្រី បានសាទរចំពោះកិច្ចខិតខំប្រឹងប្រែងដើម្បីសម្រេចឱ្យបាននូវកិច្ចព្រមព្រៀងពាណិជ្ជកម្មសេរីអាស៊ាន-សហភាពអឺរ៉ុប ដែលលោកជឿជាក់ថា ជាគន្លឹះ ដើម្បីសម្រេចបាននូវសក្តានុពលធុរកិច្ច និងវិនិយោគ ដែលជាមូលដ្ឋានគ្រឹះដ៏សំខាន់សម្រាប់កសាងទំនាក់ទំនងអាស៊ាន-សហភាពអឺរ៉ុប ឱ្យកាន់តែរឹងមាំថែមទៀត។

លោកបានស្វាគមន៍ការលើកកម្រិតទំនាក់ទំនងដៃគូសន្ទនាអាស៊ាន-សហភាពអឺរ៉ុប ទៅជាភាពជាដៃគូយុទ្ធសាស្ត្រ ដែលត្រូវបានសម្រេចក្នុងកិច្ចប្រជុំនេះ ដោយជឿជាក់ថា សមិទ្ធផលថ្មីនេះនឹងជួយពង្រឹងថែមទៀតនូវទំនាក់ទំនងមិត្តភាព និងកិច្ចសហប្រតិបត្តិការដែលមានប្រយោជន៍ទៅវិញទៅមកនាពេលកន្លងមក៕

ខាងក្រោមនេះជាសេចក្តីប្រកាសព័ត៌មានរបស់ក្រសួងការបរទេស៖


 


របាយការណ៍ខាងលើរបស់ទីភ្នាក់ងារការពារជាតិអឺរ៉ុប បានបញ្ជាក់ទៀតថា ជម្លោះកាលពីពេលថ្មីៗនៅក្នុងតំបន់មជ្ឈិមបូព៌ា និងតំបន់ខូកាស៊ូស (Caucasus ជាតំបន់ចន្លោះសមុទ្រខ្មៅ និងឈូងសមុទ្រពែក្ស) បានបញ្ជាក់យ៉ាងច្បាស់ពីភាពគ្រោះថ្នាក់ នៃយន្ដហោះដ្រូន ដែលត្រូវបានគេប្រើប្រាស់ នៅក្នុងសមរភូមិប្រយុទ្ធ ហើយដែលនេះចាំបាច់តម្រូវឱ្យអាមេរិក និងសហភាពអឺរ៉ុបអភិវឌ្ឍអាវុធ ដែលមានសមត្ថភាពប្រឆាំងយន្ដហោះដ្រូន។

គួរបញ្ជាក់ថា សហរដ្ឋអាមេរិកក៏ធ្លាប់បានអំពាវនាវស្រដៀងគ្នានេះដែរ បន្ទាប់ពីប្រព័ន្ធមីស៊ីល ផាទ្រីយ៉ូត (Patriot) របស់ខ្លួន បរាជ័យក្នុងការការពាររោងចក្រប្រេងចំនួន ០២កន្លែងរបស់អារ៉ាប៊ីសាអូឌីត ពីការវាយប្រហារដោយយន្ដហោះដ្រូន កាលពីខែកញ្ញា ឆ្នាំ២០១៩ កន្លងទៅនេះ។ ចាប់តាំងពីពេលនោះមក មន្ទីរបញ្ចកោណនៃសហរដ្ឋអាមេរិក បានបង្កើនការអភិវឌ្ឍ ប្រព័ន្ធអាវុធប្រឆាំងយន្ដហោះដ្រូនចំនួន ០៥ ក្នុងឆ្នាំ២០២០នេះ៕


ដ្រូនកាន់តែក្លាយជាអាវុធដ៏គ្រោះថ្នាក់! អឺរ៉ុបជំរុញឲ្យប្រទេសជាសមាជិក «អភិវឌ្ឍអាវុធប្រឆាំងយន្តហោះដ្រូន»

ចំនួនអ្នកទស្សនា : Views

 


របាយការណ៍ខាងលើរបស់ទីភ្នាក់ងារការពារជាតិអឺរ៉ុប បានបញ្ជាក់ទៀតថា ជម្លោះកាលពីពេលថ្មីៗនៅក្នុងតំបន់មជ្ឈិមបូព៌ា និងតំបន់ខូកាស៊ូស (Caucasus ជាតំបន់ចន្លោះសមុទ្រខ្មៅ និងឈូងសមុទ្រពែក្ស) បានបញ្ជាក់យ៉ាងច្បាស់ពីភាពគ្រោះថ្នាក់ នៃយន្ដហោះដ្រូន ដែលត្រូវបានគេប្រើប្រាស់ នៅក្នុងសមរភូមិប្រយុទ្ធ ហើយដែលនេះចាំបាច់តម្រូវឱ្យអាមេរិក និងសហភាពអឺរ៉ុបអភិវឌ្ឍអាវុធ ដែលមានសមត្ថភាពប្រឆាំងយន្ដហោះដ្រូន។

គួរបញ្ជាក់ថា សហរដ្ឋអាមេរិកក៏ធ្លាប់បានអំពាវនាវស្រដៀងគ្នានេះដែរ បន្ទាប់ពីប្រព័ន្ធមីស៊ីល ផាទ្រីយ៉ូត (Patriot) របស់ខ្លួន បរាជ័យក្នុងការការពាររោងចក្រប្រេងចំនួន ០២កន្លែងរបស់អារ៉ាប៊ីសាអូឌីត ពីការវាយប្រហារដោយយន្ដហោះដ្រូន កាលពីខែកញ្ញា ឆ្នាំ២០១៩ កន្លងទៅនេះ។ ចាប់តាំងពីពេលនោះមក មន្ទីរបញ្ចកោណនៃសហរដ្ឋអាមេរិក បានបង្កើនការអភិវឌ្ឍ ប្រព័ន្ធអាវុធប្រឆាំងយន្ដហោះដ្រូនចំនួន ០៥ ក្នុងឆ្នាំ២០២០នេះ៕


 

បើតាម លោកស្រី យក់ សម្បត្តិ, ឥស្សរជន និងមន្រ្តីរដ្ឋសភា ដែលមានការពាក់ព័ន្ធនឹងព្រឹត្តិការណ៍សហគមន៍២៨ មានចំនួនទាំងអស់៣១នាក់។

សូមបញ្ជាក់ថា នៅថ្ងៃនេះ អគ្គលេខាធិការដ្ឋានរដ្ឋសភា បានបង្ហាញបញ្ជីឈ្មោះឥស្សរជន និងមន្ត្រីរាជការរដ្ឋសភា ដែលពាក់ព័ន្ធនឹងព្រឹត្តិការណ៍សហគមន៍ ២៨វិច្ឆិកា។ បញ្ជីឈ្មោះដែលត្រូវបង្ហាញជូនក្រសួងសុខាភិបាល ដែលបណ្តាញព័ត៌មាន Fresh News ទទួលបាននៅថ្ងៃទី០១ ខែធ្នូ ឆ្នាំ២០២០ បានឲ្យដឹងថា ឥស្សរជន និងមន្ត្រីរាជការរដ្ឋសភា ដែលមានហានីភ័យមធ្យម ក្នុងការឆ្លងកូវីដ១៩ មានចំនួន ៣១រូប។ ចំណែកឯ មន្ត្រីដែលមានហានីភ័យទាប មានចំនួន ៣៥រូប។

អគ្គលេខាធិការដ្ឋានរដ្ឋសភា បានឲ្យដឹងទៀតថា អ្នកដែលមានហានីភ័យមធ្យម មានតែចំនួន ៣១រូបទេ។ ដូច្នេះអ្នកដទៃដែលមានហានីភ័យទាប រដ្ឋសភាសុំការណែនាំ ពីក្រសួងសុខាភិបាល ថាគួរធ្វើយ៉ាងណា។ ជាការឆ្លើយតបលោកស្រី យក់ សម្បត្តិ បានបញ្ជាក់ថា អ្នកដែលមានហានីភ័យទាប សូមតម្រូវឲ្យធ្វើចត្តាឡីស័ក១៤ថ្ងៃ ហើយមិនអនុញ្ញាតឲ្យមានការចល័តខ្លួនពីកន្លែងមួយទៅកន្លែង ដើម្បីជៀសវាងហានីភ័យ៕


ក្រសួងសុខាភិបាល ស្នើឱ្យឥស្សរជន និងមន្ត្រីរាជការរដ្ឋសភា ដែលពាក់ព័ន្ធនឹងព្រឹត្តិការណ៍២៨ វិច្ឆិកា ទៅធ្វើតេស្តរកមេរោគកូវីដ១៩ នៅរដ្ឋសភាល្ងាចនេះ

ចំនួនអ្នកទស្សនា : Views

 

បើតាម លោកស្រី យក់ សម្បត្តិ, ឥស្សរជន និងមន្រ្តីរដ្ឋសភា ដែលមានការពាក់ព័ន្ធនឹងព្រឹត្តិការណ៍សហគមន៍២៨ មានចំនួនទាំងអស់៣១នាក់។

សូមបញ្ជាក់ថា នៅថ្ងៃនេះ អគ្គលេខាធិការដ្ឋានរដ្ឋសភា បានបង្ហាញបញ្ជីឈ្មោះឥស្សរជន និងមន្ត្រីរាជការរដ្ឋសភា ដែលពាក់ព័ន្ធនឹងព្រឹត្តិការណ៍សហគមន៍ ២៨វិច្ឆិកា។ បញ្ជីឈ្មោះដែលត្រូវបង្ហាញជូនក្រសួងសុខាភិបាល ដែលបណ្តាញព័ត៌មាន Fresh News ទទួលបាននៅថ្ងៃទី០១ ខែធ្នូ ឆ្នាំ២០២០ បានឲ្យដឹងថា ឥស្សរជន និងមន្ត្រីរាជការរដ្ឋសភា ដែលមានហានីភ័យមធ្យម ក្នុងការឆ្លងកូវីដ១៩ មានចំនួន ៣១រូប។ ចំណែកឯ មន្ត្រីដែលមានហានីភ័យទាប មានចំនួន ៣៥រូប។

អគ្គលេខាធិការដ្ឋានរដ្ឋសភា បានឲ្យដឹងទៀតថា អ្នកដែលមានហានីភ័យមធ្យម មានតែចំនួន ៣១រូបទេ។ ដូច្នេះអ្នកដទៃដែលមានហានីភ័យទាប រដ្ឋសភាសុំការណែនាំ ពីក្រសួងសុខាភិបាល ថាគួរធ្វើយ៉ាងណា។ ជាការឆ្លើយតបលោកស្រី យក់ សម្បត្តិ បានបញ្ជាក់ថា អ្នកដែលមានហានីភ័យទាប សូមតម្រូវឲ្យធ្វើចត្តាឡីស័ក១៤ថ្ងៃ ហើយមិនអនុញ្ញាតឲ្យមានការចល័តខ្លួនពីកន្លែងមួយទៅកន្លែង ដើម្បីជៀសវាងហានីភ័យ៕


30 November, 2020



 (ភ្នំពេញ)៖ ក្រសួងវប្បធម៌ និងវិចិត្រសិល្បៈ នៅថ្ងៃទី៣០ ខែវិច្ឆិកា ឆ្នាំ២០២០នេះ បានចេញសេចក្តីជូនដំណឹង ស្ដីពី ការបិទដំណើរការ ជាបណ្តោះអាសន្ន២សប្តាហ៍ រោងភាពយន្ត រោងសម្តែងសិល្បៈ និងសារមន្ទីរទូទាំងប្រទេស។

តាមសេចក្ដីជូនដំណឹង ដែលបណ្ដាញព័ត៌មាន Fresh News ទទួលបាននៅថ្ងៃទី៣០ ខែវិច្ឆិកានេះ បានបញ្ជាក់ថា ការបិទដំណើរការនេះ ដោយមើលឃើញ ពីផលប៉ះពាល់ នៃការរីករាលដាលជាសាកល នៃជំងឺកូវីដ-១៩ និងចៀសវាង ការឆ្លងរីករាលដាលក្នុងសហគមន៍។

ក្នុងសេចក្ដីជូនដំណឹង បានបញ្ជាក់យ៉ាងដូច្នេះថា «ក្រសួងវប្បធម៌ និងវិចិត្រសិល្បៈ សូមផ្អាកការចូលទស្សនាសារមន្ទីរ ផ្អាកដំណើរការនូវរោងភាពយន្ត និងរោងសំដែងសិល្បៈគ្រប់ប្រភេទទូទាំងប្រទេស រយៈពេល២សប្តាហ៍ជាបណ្តោះអាសន្ន ដោយអនុវត្តចាប់ពីថ្ងៃនេះតទៅ»

ខាងក្រោមនេះ ជាសេចក្តីជូនដំណឹង របស់ក្រសួងវប្បធម៌ និងវិចិត្រសិល្បៈ៖


ក្រសួងវប្បធម៌ ជូនដំណឹងពីការបិទដំណើរការ ជាបណ្តោះអាសន្ន២សប្តាហ៍ រោងភាពយន្ត រោងសម្តែងសិល្បៈ និងសារមន្ទីរទូទាំងប្រទេស

ចំនួនអ្នកទស្សនា : Views



 (ភ្នំពេញ)៖ ក្រសួងវប្បធម៌ និងវិចិត្រសិល្បៈ នៅថ្ងៃទី៣០ ខែវិច្ឆិកា ឆ្នាំ២០២០នេះ បានចេញសេចក្តីជូនដំណឹង ស្ដីពី ការបិទដំណើរការ ជាបណ្តោះអាសន្ន២សប្តាហ៍ រោងភាពយន្ត រោងសម្តែងសិល្បៈ និងសារមន្ទីរទូទាំងប្រទេស។

តាមសេចក្ដីជូនដំណឹង ដែលបណ្ដាញព័ត៌មាន Fresh News ទទួលបាននៅថ្ងៃទី៣០ ខែវិច្ឆិកានេះ បានបញ្ជាក់ថា ការបិទដំណើរការនេះ ដោយមើលឃើញ ពីផលប៉ះពាល់ នៃការរីករាលដាលជាសាកល នៃជំងឺកូវីដ-១៩ និងចៀសវាង ការឆ្លងរីករាលដាលក្នុងសហគមន៍។

ក្នុងសេចក្ដីជូនដំណឹង បានបញ្ជាក់យ៉ាងដូច្នេះថា «ក្រសួងវប្បធម៌ និងវិចិត្រសិល្បៈ សូមផ្អាកការចូលទស្សនាសារមន្ទីរ ផ្អាកដំណើរការនូវរោងភាពយន្ត និងរោងសំដែងសិល្បៈគ្រប់ប្រភេទទូទាំងប្រទេស រយៈពេល២សប្តាហ៍ជាបណ្តោះអាសន្ន ដោយអនុវត្តចាប់ពីថ្ងៃនេះតទៅ»

ខាងក្រោមនេះ ជាសេចក្តីជូនដំណឹង របស់ក្រសួងវប្បធម៌ និងវិចិត្រសិល្បៈ៖


29 November, 2020


 (តៃប៉ិ)៖ នៅលើបណ្តោយឆ្នេរនៃកោះ Kinmen របស់តៃវ៉ាន់ គេសង្កេតឃើញអន្ទាក់រថក្រោះជាច្រើន ដែលជាការក្រើនរំឮកថា តៃវ៉ាន់រស់នៅក្រោមការគំរាមកំហែងជាប់ជានិច្ចនៃការលើកកម្លាំងទ័ពឈ្លានពានពី

ភាពតានតឹងរវាងចិននិងតៃវ៉ាន់ កំពុងឈានដល់កម្រិតខ្ពស់បំផុត?

ចំនួនអ្នកទស្សនា : Views


 (តៃប៉ិ)៖ នៅលើបណ្តោយឆ្នេរនៃកោះ Kinmen របស់តៃវ៉ាន់ គេសង្កេតឃើញអន្ទាក់រថក្រោះជាច្រើន ដែលជាការក្រើនរំឮកថា តៃវ៉ាន់រស់នៅក្រោមការគំរាមកំហែងជាប់ជានិច្ចនៃការលើកកម្លាំងទ័ពឈ្លានពានពី

(ភ្នំពេញ)៖ លោកទេសរដ្ឋមន្ត្រី ស៊ុន ចាន់ថុល រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូន និងជាអនុប្រធានអចិន្ត្រៃយ៍ នៃគណៈកម្មការអន្តរក្រសួងសាងសង់

ផ្លូវ៣៨ខ្សែនៅខេត្តសៀមរាប បានក្រើនរំលឹកដល់ក្រុមការងារបច្ចេកទេសសាងសង់ផ្លូវនៅខេត្តសៀមរាបទាំង៣៨ខ្សែ សហការគ្នាឱ្យបានជិតស្និទ្ធ មានជំហររឹងមាំ និងទិសដៅតែមួយ ដើម្បីបញ្ចប់ការសាងសង់ផ្លូវតាមផែនការ និងមានគុណភាពរឹងមាំ។

ការក្រើនរំលឹករបស់លោកទេសរដ្ឋមន្ត្រី បានធ្វើឡើងក្នុងពេលលោកដឹកនាំក្រុមការងារបច្ចេកសាងសង់ផ្លូវទាំង៣៨ខ្សែន នៅថ្ងៃទី២៨ ខែវិច្ឆិកា ឆ្នាំ២០២០ម្សិលមិញនេះ។

គណៈកម្មការអន្តរក្រសួង បានបង្កើតក្រុមការងារបច្ចេកទេសចម្រុះមកពីក្រសួងសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូន និងក្រសួងរៀបចំដែននគរូបនីយកម្ម និង សំណង់ ចំនួន៩ ត្រួតពិនិត្យគម្រោងស្ថាបនាហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវចំនួន ៣៨ខ្សែនៅខេត្តសៀមរាប ដើម្បីធានាឱ្យផ្លូវនេះមានគុណភាពរឹងមាំស្របតាមស្តង់ដារបច្ចេកទេស និងសម្រេចបានតាមផែនការគ្រោងទុក្ខនោះ។ ក្រុមការងារបច្ចេកទេសទាំង៩នេះ រួមមាន៖
១៖ ក្រុមការងារត្រួតពិនិត្យតាមដានគម្រោងសាងសង់ផ្លូវចំនួន១៣ខ្សែអនុវត្ត ដោយកងវិស្វកម្មលេខ១៧៨ស្ពាន-ថ្នល់
២៖ ក្រុមការងារត្រួតពិនិត្យតាមដានគម្រោងសាងសង់ផ្លូវចំនួន៨ ខ្សែ អនុវត្តដោយកងវិស្វកម្ម តេជោហ៊ុន សែន ខេត្តសៀមរាប
៣៖ ក្រុមការងារត្រួតពិនិត្យតាមដានគម្រោងសាងសង់ផ្លូវចំនួន៦ខ្សែ អនុវត្តដោយកងវិស្វកម្មសម្ដេចតេជោ ខេត្តសៀមរាប
៤៖ ក្រុមការងារត្រួតពិនិត្យតាមដានគម្រោងសាងសង់ផ្លូវចំនួន៥ខ្សែ អនុវត្តដោយនាយកដ្ឋានជួសជុលនិងថែទាំផ្លូវថ្នល់
៥៖ ក្រុមការងារត្រួតពិនិត្យតាមដាន គម្រោងសាងសង់ផ្លូវចំនួន៥ខ្សែ អនុវត្តនាយកដ្ឋានគ្រឿងចក្រ និងស្ថាបនាផ្លូវ
៦៖ ក្រុមការងារត្រួតពិនិត្យ តាមដានគម្រោងសាងសង់ផ្លូវចំនួន២ខ្សែ អនុវត្តមន្ទីរសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូន ខេត្តសៀមរាប
៧៖ ក្រុមការងារត្រួតពិនិត្យតាមដានគម្រោងស្ថាបនាបណ្ដាញលូទឹកភ្លៀង និងលូទឹកកខ្វក់មិនស្ថិតនៅក្រោមខ្សែផ្លូវទាំង ៣៨ខ្សែ អនុវត្តដោយអគ្គនាយកដ្ឋានប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
៨៖ ក្រុមការងារត្រួតពិនិត្យតាមដានគម្រោងស្ថាបនាបំពាក់សម្ភារ កាមេរ៉ាសុវត្ថិភាព អំពូលភ្លើងបំភ្លឺផ្លូវ បរិក្ខារភ្លើងសញ្ញាចរាចរណ៍ និងការដាំ ដើមឈើ អនុវត្តដោយអគ្គនាយកដ្ឋានសាធារណការ
៩៖ ក្រុមការងារសិក្សានគរូបនីយកម្មផ្លូវ គូរប្លង់ ស្ថាបត្យកម្មផ្លូវ លម្ហសាធារណៈ និងរចនាកម្មវត្ថុស្ថាបត្យកម្មនានាដែលទាក់ទងនឹងគម្រោង។

ក្នុងកិច្ចប្រជុំក្រុមការងារបច្ចេកទេសសាងសង់ផ្លូវនេះ លោកទេសរដ្ឋមន្ត្រី បានស្នើឱ្យគ្រប់ភាគីពាក់ព័ន្ធត្រូវយកចិត្តទុកដាក់ និងមានការទទួលខុសត្រូវខ្ពស់ ក្នុងការបំពេញភារកិច្ចរបស់ខ្លួន ដោយសហការឱ្យបានស្អិតរមួតជាមួយស្ថាប័នពាក់ព័ន្ធ។ បន្ថែមពីលើនោះ ត្រូវចុះត្រួតពិនិត្យតាមដានការស្ថាបនាហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវទាំង ៣៨ខ្សែ ឱ្យស្របតាមស្តង់ដារលក្ខណៈបច្ចេកទេស។

«ត្រូវចុះពិនិត្យផ្ទាល់ជាទៀងទាត់ ដើម្បីធានាគ្រប់ដំណាក់កាលនៃការសាងសង់ គឺអនុលោមតាមគោលការណ៍ ដែលបានកំណត់ និងត្រូវធ្វើការរាយការណ៍ជាប្រចាំជូនក្រុមការងារ ត្រួតពិនិត្យ និងវាយតម្លៃ ព្រមទាំងជូនទៅគណៈកម្មការអន្តរក្រសួងផងដែរ»។ នេះជាការណែនាំបន្ថែមរបស់លោកទេសរដ្ឋមន្ត្រី។

លោកទេសរដ្ឋមន្ត្រី បានសង្កត់ធ្ងន់ថា «ប្រសិនបើអង្គភាពអនុវត្តគម្រោងសាងសង់ណាមួយ មិនបានអនុវត្តត្រឹមត្រូវតាមបទដ្ឋានបច្ចេកទេស កិច្ចសន្យា សៀវភៅបន្ទុក ប្លង់គោល ប្លង់លម្អិត និងបច្ចេកទេសសាងសង់ពាក់ព័ន្ធ ឱ្យបានម៉ឹងម៉ាត់ នោះទេ ក្រុមការងារនឹងមិនអនុញ្ញាតបន្តនីតិវិធីដើម្បីធ្វើការទូទាត់ប្រាក់ជាដាច់ខាត»។

សូមបញ្ជាក់ តាមរយៈការសិក្សាលម្អិតរចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវទាំង ៣៨ខ្សែនៅក្នុងខេត្តក្រុងសៀមរាប ត្រូវបានបែងចែកជាបួន ប្រភេទរួមមាន៖
ប្រភេទទី១៖ ជាផ្លូវស្ថិតក្នុងតំបន់ភ្ញៀវទេសចរធ្វើដំណើរច្រើន និងមានកម្រាលផ្លូវល្អ ត្រូវជួសជុលដោយអ៊ុតក្រាលបេតុងកៅស៊ូ AC កម្រាស់៥សង់ទីម៉ែត្រ ឡើងវិញ
ប្រភេទទី២៖ ជាផ្លូវស្ថិតក្នុង តំបន់ភ្ញៀវទេសចរធ្វើដំណើរច្រើន និងមានកម្រាលផ្លូវមិនល្អ ត្រូវសាងសង់ថ្មី ដោយចាក់ក្រាលបេតុង សរសៃដែកកម្រាស់២០សង់ទីម៉ែត្រ រួចក្រាលបេតុងកៅស៊ូAC កម្រាស់៧សង់ទីម៉ែត្រពីលើ
ប្រភេទទី៣៖ ជាផ្លូវមិនស្ថិតនៅតំបន់មានភ្ញៀវទេសចរធ្វើដំណើរច្រើន នឹងត្រូវសាងសង់ថ្មី ដោយចាក់ក្រាលបេតុងសរសៃដែកកម្រាស់២០សង់ទីម៉ែត្រ
ប្រភេទទី៤៖ ជាផ្លូវវាងក្រុង ដោយកំណាត់ផ្លូវដែលមានតួផ្លូវនៅល្អ នឹងត្រូវជួសជុលអ៊ុតក្រាលបេតុងកៅស៊ូ AC ឡើងវិញ ចំណែកកំណាត់ផ្លូវដែលមានតួផ្លូវមិនល្អ នឹងត្រូវ សាងសង់ថ្មី ដោយចាក់ក្រាលបេតុងសរសៃដែកកម្រាស់ ២៥សង់ទីម៉ែត្រ៕


ទេសរដ្ឋមន្ត្រី ស៊ុន ចាន់ថុល ប្រាប់ក្រុមការងារបច្ចេកទេស ឱ្យសហការគ្នាជិតស្និទ្ធ និងមានទិសដៅតែមួយ ដើម្បីផ្លូវ ៣៨ខ្សែនៅសៀមរាប បញ្ចប់តាមផែនការ

ចំនួនអ្នកទស្សនា : Views

(ភ្នំពេញ)៖ លោកទេសរដ្ឋមន្ត្រី ស៊ុន ចាន់ថុល រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូន និងជាអនុប្រធានអចិន្ត្រៃយ៍ នៃគណៈកម្មការអន្តរក្រសួងសាងសង់

ផ្លូវ៣៨ខ្សែនៅខេត្តសៀមរាប បានក្រើនរំលឹកដល់ក្រុមការងារបច្ចេកទេសសាងសង់ផ្លូវនៅខេត្តសៀមរាបទាំង៣៨ខ្សែ សហការគ្នាឱ្យបានជិតស្និទ្ធ មានជំហររឹងមាំ និងទិសដៅតែមួយ ដើម្បីបញ្ចប់ការសាងសង់ផ្លូវតាមផែនការ និងមានគុណភាពរឹងមាំ។

ការក្រើនរំលឹករបស់លោកទេសរដ្ឋមន្ត្រី បានធ្វើឡើងក្នុងពេលលោកដឹកនាំក្រុមការងារបច្ចេកសាងសង់ផ្លូវទាំង៣៨ខ្សែន នៅថ្ងៃទី២៨ ខែវិច្ឆិកា ឆ្នាំ២០២០ម្សិលមិញនេះ។

គណៈកម្មការអន្តរក្រសួង បានបង្កើតក្រុមការងារបច្ចេកទេសចម្រុះមកពីក្រសួងសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូន និងក្រសួងរៀបចំដែននគរូបនីយកម្ម និង សំណង់ ចំនួន៩ ត្រួតពិនិត្យគម្រោងស្ថាបនាហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវចំនួន ៣៨ខ្សែនៅខេត្តសៀមរាប ដើម្បីធានាឱ្យផ្លូវនេះមានគុណភាពរឹងមាំស្របតាមស្តង់ដារបច្ចេកទេស និងសម្រេចបានតាមផែនការគ្រោងទុក្ខនោះ។ ក្រុមការងារបច្ចេកទេសទាំង៩នេះ រួមមាន៖
១៖ ក្រុមការងារត្រួតពិនិត្យតាមដានគម្រោងសាងសង់ផ្លូវចំនួន១៣ខ្សែអនុវត្ត ដោយកងវិស្វកម្មលេខ១៧៨ស្ពាន-ថ្នល់
២៖ ក្រុមការងារត្រួតពិនិត្យតាមដានគម្រោងសាងសង់ផ្លូវចំនួន៨ ខ្សែ អនុវត្តដោយកងវិស្វកម្ម តេជោហ៊ុន សែន ខេត្តសៀមរាប
៣៖ ក្រុមការងារត្រួតពិនិត្យតាមដានគម្រោងសាងសង់ផ្លូវចំនួន៦ខ្សែ អនុវត្តដោយកងវិស្វកម្មសម្ដេចតេជោ ខេត្តសៀមរាប
៤៖ ក្រុមការងារត្រួតពិនិត្យតាមដានគម្រោងសាងសង់ផ្លូវចំនួន៥ខ្សែ អនុវត្តដោយនាយកដ្ឋានជួសជុលនិងថែទាំផ្លូវថ្នល់
៥៖ ក្រុមការងារត្រួតពិនិត្យតាមដាន គម្រោងសាងសង់ផ្លូវចំនួន៥ខ្សែ អនុវត្តនាយកដ្ឋានគ្រឿងចក្រ និងស្ថាបនាផ្លូវ
៦៖ ក្រុមការងារត្រួតពិនិត្យ តាមដានគម្រោងសាងសង់ផ្លូវចំនួន២ខ្សែ អនុវត្តមន្ទីរសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូន ខេត្តសៀមរាប
៧៖ ក្រុមការងារត្រួតពិនិត្យតាមដានគម្រោងស្ថាបនាបណ្ដាញលូទឹកភ្លៀង និងលូទឹកកខ្វក់មិនស្ថិតនៅក្រោមខ្សែផ្លូវទាំង ៣៨ខ្សែ អនុវត្តដោយអគ្គនាយកដ្ឋានប្រព័ន្ធចម្រោះទឹកកខ្វក់
៨៖ ក្រុមការងារត្រួតពិនិត្យតាមដានគម្រោងស្ថាបនាបំពាក់សម្ភារ កាមេរ៉ាសុវត្ថិភាព អំពូលភ្លើងបំភ្លឺផ្លូវ បរិក្ខារភ្លើងសញ្ញាចរាចរណ៍ និងការដាំ ដើមឈើ អនុវត្តដោយអគ្គនាយកដ្ឋានសាធារណការ
៩៖ ក្រុមការងារសិក្សានគរូបនីយកម្មផ្លូវ គូរប្លង់ ស្ថាបត្យកម្មផ្លូវ លម្ហសាធារណៈ និងរចនាកម្មវត្ថុស្ថាបត្យកម្មនានាដែលទាក់ទងនឹងគម្រោង។

ក្នុងកិច្ចប្រជុំក្រុមការងារបច្ចេកទេសសាងសង់ផ្លូវនេះ លោកទេសរដ្ឋមន្ត្រី បានស្នើឱ្យគ្រប់ភាគីពាក់ព័ន្ធត្រូវយកចិត្តទុកដាក់ និងមានការទទួលខុសត្រូវខ្ពស់ ក្នុងការបំពេញភារកិច្ចរបស់ខ្លួន ដោយសហការឱ្យបានស្អិតរមួតជាមួយស្ថាប័នពាក់ព័ន្ធ។ បន្ថែមពីលើនោះ ត្រូវចុះត្រួតពិនិត្យតាមដានការស្ថាបនាហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវទាំង ៣៨ខ្សែ ឱ្យស្របតាមស្តង់ដារលក្ខណៈបច្ចេកទេស។

«ត្រូវចុះពិនិត្យផ្ទាល់ជាទៀងទាត់ ដើម្បីធានាគ្រប់ដំណាក់កាលនៃការសាងសង់ គឺអនុលោមតាមគោលការណ៍ ដែលបានកំណត់ និងត្រូវធ្វើការរាយការណ៍ជាប្រចាំជូនក្រុមការងារ ត្រួតពិនិត្យ និងវាយតម្លៃ ព្រមទាំងជូនទៅគណៈកម្មការអន្តរក្រសួងផងដែរ»។ នេះជាការណែនាំបន្ថែមរបស់លោកទេសរដ្ឋមន្ត្រី។

លោកទេសរដ្ឋមន្ត្រី បានសង្កត់ធ្ងន់ថា «ប្រសិនបើអង្គភាពអនុវត្តគម្រោងសាងសង់ណាមួយ មិនបានអនុវត្តត្រឹមត្រូវតាមបទដ្ឋានបច្ចេកទេស កិច្ចសន្យា សៀវភៅបន្ទុក ប្លង់គោល ប្លង់លម្អិត និងបច្ចេកទេសសាងសង់ពាក់ព័ន្ធ ឱ្យបានម៉ឹងម៉ាត់ នោះទេ ក្រុមការងារនឹងមិនអនុញ្ញាតបន្តនីតិវិធីដើម្បីធ្វើការទូទាត់ប្រាក់ជាដាច់ខាត»។

សូមបញ្ជាក់ តាមរយៈការសិក្សាលម្អិតរចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវទាំង ៣៨ខ្សែនៅក្នុងខេត្តក្រុងសៀមរាប ត្រូវបានបែងចែកជាបួន ប្រភេទរួមមាន៖
ប្រភេទទី១៖ ជាផ្លូវស្ថិតក្នុងតំបន់ភ្ញៀវទេសចរធ្វើដំណើរច្រើន និងមានកម្រាលផ្លូវល្អ ត្រូវជួសជុលដោយអ៊ុតក្រាលបេតុងកៅស៊ូ AC កម្រាស់៥សង់ទីម៉ែត្រ ឡើងវិញ
ប្រភេទទី២៖ ជាផ្លូវស្ថិតក្នុង តំបន់ភ្ញៀវទេសចរធ្វើដំណើរច្រើន និងមានកម្រាលផ្លូវមិនល្អ ត្រូវសាងសង់ថ្មី ដោយចាក់ក្រាលបេតុង សរសៃដែកកម្រាស់២០សង់ទីម៉ែត្រ រួចក្រាលបេតុងកៅស៊ូAC កម្រាស់៧សង់ទីម៉ែត្រពីលើ
ប្រភេទទី៣៖ ជាផ្លូវមិនស្ថិតនៅតំបន់មានភ្ញៀវទេសចរធ្វើដំណើរច្រើន នឹងត្រូវសាងសង់ថ្មី ដោយចាក់ក្រាលបេតុងសរសៃដែកកម្រាស់២០សង់ទីម៉ែត្រ
ប្រភេទទី៤៖ ជាផ្លូវវាងក្រុង ដោយកំណាត់ផ្លូវដែលមានតួផ្លូវនៅល្អ នឹងត្រូវជួសជុលអ៊ុតក្រាលបេតុងកៅស៊ូ AC ឡើងវិញ ចំណែកកំណាត់ផ្លូវដែលមានតួផ្លូវមិនល្អ នឹងត្រូវ សាងសង់ថ្មី ដោយចាក់ក្រាលបេតុងសរសៃដែកកម្រាស់ ២៥សង់ទីម៉ែត្រ៕